miercuri, 29 aprilie 2015

Vama

Iată-mă transplantat în Vamă. Aia Veche, cu V mare.

Am ajuns aici în urma unei neașteptate și subite alinieri de planete. Unii aștri s-au ciocnit și făcut bucăți încă dinainte să ajung. Dar cică așa se sparge ghinionul, dacă-l ai.

Pesemne mă veți putea găsi aici până-n toamnă, la final de sezon. Le-a plăcut Răduleștilor de mine și m-au angajat recepționer în Bazart Hostel. E sfârșitul celei de-a doua zi. Deocamdată am fost orice altceva, numai recepționer nu! Dar am avut de lucru numai pe placul meu: șurubăreală , montări și demontări, reparații și creații. Burghie, negrese, șurubelnițe retro și electrice, rigips și glet, biciclete și reglaje, de toate pentru toți.

A fost haotic și-s obosit, dar doar trupește. Mintea îmi rânjește odihnită. Sunt vesel, relaxat. Sunt cu sufletul pe-afară și dau tot din mine până amețesc (nu trebuie mult). Aflu - sau mi se confirmă a nu știu câta oară - cu ocazia asta că te tratez, străine sau proaspete prieten, cu tot ce am mai bun în vlagă și în gând. Atât îți cer doar, ca de obicei: să fii om cu mine și să nu mă tragi acolo unde nu vreau să vin. Ia aminte de ritmul meu și ține-i un dram de socoteală. De restul mă mai ocup și eu. :)

Evenimente? Da: curățam azi sculele de glet întărit prin curtea din spate când mă pomenesc c-un popă lângă mine. "Fii binecuvântat, părinte", îmi zice. "Ah, nu", încep eu. "A, sunteți călugăr?" mă-ntrerupe el. "Nu, dar", încerc eu să-i explic. "Dar ați la fost la mănăstire", mai plusează el. "Nu," i-o tai eu prietenește, "doar am barbă". Păi dacă și oamenii lui Dumnezeu au ajuns să mă ia drept unul de-al lor!...

Cei trei australieni veniți în mijocul sfeștaniei au fost mulțumiți de cum le-am reglat țoaclele de le-au închiriat. "Parcă te-ai născut reparând biciclete", zice Sorin. "E ceva ce nu faci?" mă-ntreabă. "Cred prea multe", zicDar i-am zis apoi o vorbă pe care-o știu de la taică-meu"Un poquito de todo". Nu? :)

3 comentarii:

George spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
George spunea...

Felicitari Adi si Bafta MAXIMA!

mihă spunea...

"Apusul. Marea groasa ca stofa de aba
Muiata intr-un strop de sange.
Cerul isi plimba norii. Catre zare,
Din vechea lui albastra haraba,
Se varsa valatuci in mare,
De nu mai stii care din care curge."

("Amestec" de V. Miha - fragment)



*mergea cu poza!

Trimiteți un comentariu